Intressant föreläsning på Pressklubben.

Författare Kjell Kind Aleklett föreläser om sin bok Nr 81 Johan Kind. Föreningen Media, Pressklubben, Vasagatan, Stockholm 220830 © Foto Patric Lindén / Internetfoto
I samband med extrastämman den 29 augusti på Pressklubben i Stockholm, kom också Kjell Aleklett, medlem sedan flera år, att hålla en liten föreläsning om sin nya bok ”Nr  81 Johan Kind och kronprins Karl Johan”. En mycket intressant bok om vad man skulle kunna kalla det andra Napoleonkriget.
Eller som Dick Harrison, professor i historia och återkommande skribent i Svenska Dagbladet, beskriver det. ”En bok som fyller ett svart hål i den svenska historieberättelsen”.
Tydliga paralleller finns också till det just nu pågående kriget i Ukraina.
Ni som inte hade möjlighet att vara med och lyssna, kan klicka in här och se en del av innehållet i Kjells presentation.  Nr 81 Johan Kind – Media