Hanne Kjöller gästade Föreningen Media.

Fullt hus på Föreningen Media när Hanne Kjöller kom på besök.
220307 © Foto Patric Lindén / Internetfoto

Kolumnisten, journalisten och författaren Hanne Kjöller besökte oss i måndags på Pressklubben på Vasagatan i Stockholm och berättade om sin nya bok ”Handbok för fifflare”.

Med offentliga uppgifter från statliga utredningar, remissvar och rapporter visar hon hur fusket i välfärden går till och hur liten risk det är att ertappas.

Tanken är naturligtvis i första hand att få upp ögonen på våra politiker i regering och riksdag och få dem att agera. Men också vi vanliga medborgare borde reagera när man hör vilka astronomiska summor det handlar om som försvinner varje år i felaktiga utbetalningar.

Engagemanget var också stort hos våra medlemmar och frågorna och förslagen om vad man skulle kunna göra för att få ordning på detta var många. En riktigt bra kväll på Föreningen Media, med andra ord. Och ett stort tack till Hanne.

Författaren med sin kompis Asta, 1 år.
220307 © Foto Patric Lindén / Internetfoto