Medlemskap i Föreningen Media

Föreningen Media – för dig som är verksam inom mediebranschen.

Föreningen Media är ett alternativ för dig som är frilans, vare sig du är skrivande journalist, fotograf, illustratör, formgivare, förlagsredaktör, regissör radiopratare, scripta, webbskapare eller något annat inom mediebranschen.

Vi erbjuder ett nätverk där du kan knyta yrkesmässiga och sociala kontakter, delta i seminarier och kurser speciellt för vår bransch. Föreningen Media arbetar för att  förbättra villkoren för egna företagare i mediebranschen som vill utvecklas tillsammans med andra.

Får du problem med datorn eller ställs inför frågor rörande avtal, kontrakt, upphovsrätt etc… Så har du möjlighet att få 30 minuters fri rådgivning i juridik och datasupport.

Som journalistisk verksam medlem har du också möjlighet att ansöka om SiS-märkt presslegitimation via Föreningen Media.

Kostnader för medlemskap: Pris

Mer nyttig information om Föreningen Media får du när du tar del av föreningens: Stadgar

Välkommen att bli medlem i Föreningen Media

Bli Medlem