Vad får jag som medlem?

Föreningen Media är den enda icke fackliga organisationen som har rätt att utfärda presskort som är en giltig legitimationhandling.

SiS-presslegitimation

Arbetar du med journalistisk verksamhet har du möjlighet att ansöka om SiS-presslegitimation genom Föreningen Media

Rådgivning

Få 30 minuters fri rådgivning av våra anlitade experter. Här får du stöd och råd i jobbet. Det kan exempelvis gälla din rätt till ersättning, upphovsrättsfrågor eller andra tvistemål. Media har konsulter inom ekonomi, juridik, datasupport. Förutom det är du alltid välkommen att kontakta kansliet med dina frågor.

Evenemang

Delta i intressanta möten. För att nämna några bland flera som presenterat spännande föreläsningar berättade exempelvis journalisten Malcolm Dixelius om sitt liv som utrikeskorrespondent i forna Sovjetunionen, Stina Dabrowski Lundberg om hennes intervjuer med världsledare, megakändisar samt olika programformer hon arbetat med, Joachim Dyfvermark med det du inte visste om Teliasonera-affären, Dagens Nyheters pressfotograf Paul Hansen om sitt arbete i krigs, -och katastrofområden, Advokat Jennie Kastberg om mediejuridik.

Nyhetsbyrån Content Central

Som medlem i Föreningen Media behåller du högre andel på 75% när du säljer ditt redaktionella material genom Content Central. Du sätter priserna och beskriver villkoren för dina texter, bilder, illustrationer och andra redaktionella underlag du erbjuder till försäljning.

Det är ett stort antal redaktioner runt om i landet som är kunder hos Content Central och som är inne kontinuerligt och beställer redaktionella underlag för både print och för webbpublikationer. Som medlem i Föreningen Media behåller du 75 procent mot ordinarie 65 procent när du fått försäljning på ditt redaktionella arbete: Nyhetsbyrån Content Central

Länka till din webbplats från Föreningen Media

Har du en webbsida får du gärna länka till den från Föreningen Media. Klicka även in och kolla andra Medlemmars webbplatser

Vill du ha in din länk? Mejla namn, webbsida och slogan till: kontakt@foreningenmedia.se