Vad får jag som medlem?

Föreningen Media är den enda icke fackliga organisationen som har rätt att utfärda presskort som är en giltig legitimationshandling.

SiS-presslegitimation

Arbetar du med journalistisk verksamhet har du möjlighet att ansöka om SiS-presslegitimation genom Föreningen Media.

Rådgivning

Få 30 minuters fri rådgivning från en av våra anlitade experter, som du väljer själv. Här får du stöd och råd i jobbet. Det kan exempelvis gälla din rätt till ersättning, upphovsrättsfrågor eller andra tvistemål. Media har konsulter inom ekonomi, juridik, datasupport. Förutom det är du alltid välkommen att kontakta kansliet med dina frågor.

Evenemang

Delta i intressanta möten. För att nämna några bland flera som presenterat spännande föreläsningar berättade exempelvis journalisten Malcolm Dixelius om sitt liv som utrikeskorrespondent i forna Sovjetunionen, Stina Dabrowski Lundberg om hennes intervjuer med världsledare, megakändisar samt olika programformer hon arbetat med, Dagens Nyheters pressfotograf Paul Hansen om sitt arbete i krigs, -och katastrofområden, Advokat Jennie Kastberg om mediejuridik. Senast hade vi besök av Lennart ”Eka” Ekdal som presenterade sin bok ”Ekdal & Livet” och Malou von Sivers som lät sig intervjuas både om sitt liv som författare och som skapare och programledare av ”Malou efter tio” i TV4.

Gruppförsäkring genom Föreningen Media

Genom ditt medlemskap i Föreningen Media har du möjlighet att teckna en gruppförsäkring i Länsförsäkringar som kan öka din ekonomiska trygghet vid oförutsedda händelser. De hälsoområden som omfattas av försäkringen är

Livförsäkring

Sjukkapitalförsäkring

Månatlig sjukförsäkring

Diagnosförsäkring (vid diagnosticering av svårare sjukdomar, exempelvis cancer)

Olycksfallsförsäkring

Barnförsäkring

Du kan välja vilka delar i försäkringen du är intresserad av att ha. Du tecknar själv försäkringen hos Länsförsäkringar.

Information om försäkringens innehåll, hälsodeklaration och kostnaderna för de olika delarna finns i pdf-filen nedan. Beställningen skickas till Länsförsäkringar, som fakturerar dig direkt. Kontaktadress finns i det bifogade materialet.

Länsförsäkringar gruppförsäkring Föreningen Media

Länka till din webbplats från Föreningen Media

Har du en egen webbsida får du gärna länka till den från Föreningen Media. Skriv en kort presentation av dig, din verksamhet och var i landet du bor. Mejla sedan texten tillsammans med adressen till din hemsida till kontakt@foreningenmedia.se

Bli Medlem