Högt i tak på Vurma.

Lyckat mingel med Mats Ekdahl.

Den 31 januari kom författaren, fd. generaldirektören och journalisten Mats Ekdahl på besök till oss på Föreningen Media. Det var högt i tak och Mats delade generöst med sig från sitt rika liv inom media.

Chefredaktör för tidningen Resumé, tidningen VI, Läkartidningen och tidningen Arbetet. Det fanns mycket att berätta.

Vi hann också med klimatfrågan, fake news och populära TV-serier. Bland annat.

En lyckad kväll med intressanta diskussioner och erfarenhetsutbyten.

190131 © Foto Patric Lindén / Internetfoto

Mats Ekdahl t.v. intervjuas av ordförande Greger Stenström.
Pia Enochsson, nybliven medlem och fd. generaldirektör.
Kjell Aleklett, professor emeritus, med sin debattbok om Peak Oil, tesen om den s k oljeproduktionstoppen.
Eftersnack med Per Axel Nordfeldt, Mikael Timm på väg ut, Helena Thorén, Björn Carlgren, Staffan Obel, Catarina Berggrén och chefredaktören för Motivation.se Per Winblad i samtal med Nina Lindgren Dahl för att nämna några.
Per Tengblad, ena halvan av media- och samhällspodden ”Tala allvar” t.v. hälsar på Sten Erik Jensen. Lars-Eric Sjölander och Pia Enochsson i förgrunden.