En liten julhälsning från Media.

Nej, det blev inget bra år. Inte för Sverige, inte för världen och inte för Föreningen Media.

Det som brukar locka mest i vanliga fall är våra medlemsträffar med någon spännande gäst inbjuden. Men alla sådana planerade och oplanerade har fått ställas in under året. Både vår ordinarie föreningsstämma och den extra föreningsstämman, plus att alla styrelsemöten och idémöten har fått hållas via Zoom.

Och frågan är om inte också 2021 års stämma i mars kommer att hållas på nätet. Det ser så ut just nu.

Vad kan vi då hoppas på?

Ja, att vaccinet snart har nått oss alla, helst före Coronan. Och att Media med sin bredd som mötesplats för olika frilansande medieyrken sannolikt kommer att få ännu större betydelse i det nya medielandskap som vi ser växa fram.

Och att vi kan börja träffas igen någon gång i april, maj. Och att vi kanske kan ha en liten sommarfest ute i det fria på någon innergård på Söder med utsikt över Riddarfjärden.

Låt oss planera för det. Och att hösten sedan blir full av aktivitet med medlemsträffar och mingel tillsammans med både nya och gamla medlemmar.

Till dess önskar vi er alla en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!

Styrelsen för Föreningen Media

Föreningen Media

Dela gärna...Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0